Nace a A REDE TOOL LAB para a transformación da cultura organizativa no sector da discapacidade

O Concello de Padrón concede a AMIPA un ano máis unha subvención de 12.000€
3 septiembre 2023
AMIPA participa nas xornadas de innovación social para o cambio organizacional nas entidades de discapacidade
10 octubre 2023

A iniciativa, da que é socia AMIPA, está financiada polo Ministerio de Traballo e Economía Social a través do PERTE da Economía Social

Promover un cambio radical nos modelos organizativos e de xestión das entidades sen ánimo de lucro que prestan servizos a persoas con discapacidade. Este é o obxectivo principal de “TooL Lab: Think Tank de transformación da Economía social dos máis vulnerables”.

TooL Lab é un proxecto colaborativo liderado pola asociación SAN XEROME EMILIANI da Guarda (Pontevedra), que involucra a 10 organizacións de 4 distintas Comunidades Autónomas: Galicia, Canarias, Illas Baleares e País Vasco. Participan na agrupación 7 centros de atención especializada á discapacidade intelectual (SAN XEROME EMILIANI, ADISLAN, AMIPA, APROSCOM, ASPABER, EVD-GALICIA de Mos e Crecente), aos que se suman 2 provedores de servizos de consultoría para entidades da economía social (a cooperativa ALGALIA e a Fundación EDE) e a asociación empresarial galega da discapacidade IN-RED. O proxecto conta tamén coa colaboración da Fundación AMADIP-ESMENT de Baleares. Cun orzamento de 510.000 ,  esta iniciativa foi financiada polo Ministerio de Traballo e Economía Social con fondos NextGenerationEU na última convocatoria do PERTE da Economía Social.

TooL Lab nace en resposta á necesidade de definir un novo paradigma organizativo para as entidades do ámbito da discapacidade, que permita combinar a profesionalización do sector co mantemento da súa misión social e o desenvolvemento de relacións laborais baseadas na autonomía e autoxestión dos equipos e o benestar das persoas traballadoras. Con este obxectivo, a Rede TooL Lab proponse como un laboratorio (think tank) de estudo, análise, exploración e experimentación conxunta de 5 metodoloxías e ferramentas innovadoras de management: o paradigma TEAL, a metodoloxía AGILE, a TEORÍA U, a Sociocracia e Holocracia e a Comunicación Non Violenta.

As actividades prevén sesións de exploración e aprendizaxe conxunto entre os membros da Rede sobre cada unha das metodoloxías, sesións de formación presencial con facilitadores e expertos e sesións de aprendizaxe vivencial con entidades precursoras no País Vasco, en Cantabria, en Galicia e nas Illas Baleares.

A primeira das sesións de aprendizaxe vivencial levouse a cabo do 11 ao 13 de setembro en Bilbao e Santander, a través da visita á Fundación EDE e ao Grupo de restauración DeLuz, pionero na implementación do Paradigma TEAL en España. Participaron nestas sesións máis de 35 profesionais dos membros da agrupación. As actividades proseguirán con 3 xornadas de experimentación e difusión, que se celebrarán do 4 ao 6 de outubro na Cidade da Cultura de Santiago de Compostela. Estas xornadas estarán abertas a membros da agrupación do proxecto e a outras entidades da economía social que queiran sumarse á Rede TooL Lab.